Rosa sokker i hullmønster ferdige

Rosa strikket sokker i hullmønster

Etter mye om og men både med meg selv, samboer og med forståelsen av mønster så ble de altså ferdige disse rosa sokkene. Godt å være her igjen iallefall.

Dette tok virkelig sin tid må jeg si, jeg prøvde å forstå mønstret slik jeg beskrev tidligere i et innlegg, men måtte altså gjøre det slik at jeg droppet at det skulle være to kast hvor hullmønstret skulle være. Jeg brukte istedet ett kast og strikket kastet på neste omg. Videre så strikket jeg mønser på annen hver omg. Droppet også å strikke mønster under selve sålen, og da ble resultatet slik.

Synes at de ble så fine at jeg vurderer å strikke på bestilling hvis det er noen som ønsker det. Det er iallefall garantert at det vil bli flere par på meg i ulike farger av disse. Skal ta og teste ut litt om garnet (babyull) er egnet til å brukes på sokker, eller om det er for svakt men da får en bare bytte garntype eller strikke litt kraftigere hel.

Rosa strikket sokker i hullmønster
Rosa sokker i babyull

Rosa strikket sokker i hullmønster - hæl
Litt morsom bak med rangbord over noen masker

Rosa strikket sokker i hullmønster
Deilige å ha på er de i allefall


Strikket i babyull
Pinner nr. 2,5
Mønster finner du her

Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.