Orkideer

Orkidee
Jeg synes orkideer er så flotte planter, eller selve planten er vel ikke så flott akkurat men selve blomsten er jo så elegant og fin. Jeg hadde noen orkideer som jeg satte bort i et vindu på et soverom og der sto de noen mnd og nesten helt avglemt.
En dag jeg skulle inn dit og titte så hadde faktisk alle sammen kommet med knopper og nå står de i full blomst alle som en.

Fargene går i flere rosanyanser og en er helt hvit. (phalaenopsis),  har jeg knipset et par bilder som dere kanskje kan se.

Orkidee


Visste du forresten at orkideer har en syklus på 9 mnd. Når en orkidee har blomstret pleier jeg å klippe litt av blomsterstengelen og setter de bort og venter tolmodig i ni mnd. Etter ni mnd kommer det nye blomster på Orkideen. :-) Nice..

Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.