Is-Lykt

Hvordan lage Is-Lykt
Islykter synes jeg er fint og de er morsomme å enkelt å lage. Etter inspirasjon fra Pickles har jeg også laget islykter ved bruk av ballonger.

Lag islykt:
1. Fyll vann i ballongen.
2. Blås inn litt luft for å få en fin avslutning øvers.
3. Sett ballongen full av vann ut i kulden, og la den stå over natta. (det gjorde jeg med disse og da var det ca 4-7 grader ute)

Dagen etter:
1. Ta inn bollen med balongen og fjern gummien.
2. Lag hull forsiktig med en hammer eller bruk rennende varmt vann
3. For å få en jevn kant øverst varmer du opp oppvaskkummen med varmt vann og lar lykten tine i kanten, ved å legge den på den oppvarmede kummen. Eller du kan fylle en ny ballong med varmt vann og føre den over toppen.

Vips islykten er ferdig!
Pickles har også laget en video av dette som du finner på YouTube. :-)


En liten smakebit på hva jeg har på pinnene akkurat nå er Russesokker til min kjæreste.

på pinnene strikking av russesokker

1 kommentar:

  1. Smuk ide', den har jeg aldrig set før.

    Susan

    SvarSlett

Drevet av Blogger.