Brunt og lunt - Sjal på gang...

Nå får armer og skuldre være det de er - Jeg greier ikke meg uten å ha noe strikkerier i hendene.

Så bestemmelsen er tatt at nå blir det Brunt og Lunt her. Jeg har gått i gang med et stort prosjekt til å være meg. Nemlig å strikke meg et sjal, jeg får nå bare bruke den tiden det tar for å få det færdig.

Strikker på sjal nå

Kjøpte garnet Adore 3-tråds Alpakka fra Gjesdal, som virker ganske mykt og godt. Strikker på pinner nr. 3,5.

strikket sjal

Mønstret er etter diagram til Drops nr. 137-4 som egentlig er et sommersjal. Her.  Men siden jeg ikke bruker oppgitt garn og istedet det som jeg beskrev over så blir det tykkere og kan brukes til vinterbruk.

Blir iallefall spennende å se, når jeg en gang i framtiden blir ferdig med dette prosjektet blir det mitt første strikkede sjal.

Og da får armer være armer - tar det lett da :-)

Ha en fin uke alle sammen!

1 kommentar:

  1. Takk for tips om oppskrift på sjal! Jeg har vunnet noe garn som passer til sjal og har vært på utkikk etter oppskrift som ikke er altfor komplisert. Det er nemlig mitt første sjal også!
    Koselig med kaffekoppen din! Jeg drikker av maken nå, arva etter mor.

    Ha en fin dag!

    Klem fra Ingunn