Brun og lun vokser...Men hvordan blokke sjal?

Ny uke og nye muligheter solen skinner, 10 grader på stokken og alt er bra :-). Sjalet jeg holder på med vokser sakte men sikkert, viste ikke at det var så greit å strikke sjal. På bildet ser dere vrangsiden av sjalet - ser nesten ut som små topper av sjokolade.

Strikke sjal

Men jeg lurer på en ting når jeg blir ferdig med dette. Lureste måten å få det blokket på. Har ikke wire eller noe slikt, så jeg får se om ikke det blir et lite innkjøp av dette.

Spørsmål til dere: Hvis noen av dere vet hvor en kan kjøpe dette så er jeg taknemlig for å få vite det. Eller om noen har andre ideer om hvordan blokke sjal, så tar jeg også imot slike råd.

Ønsker alle ei flott uke og håper at solen skinner på alle i dag!

2 kommentarer:

  1. Eg har ikkje blokka sjal sjøl, men veit at mange kjøper desse "puslespill"-mattene på f.eks Nille som er til å legga på golvet for barn. Dei er i eit slags skumgummimateriale som både tåle fuktige plagg, og ikkje minst at ein stikk inn nåler for å festa det som skal blokkast! Sjekk denne bloggen her, ho skriv og forklarar godt! http://www.solfrids.net/?p=690

    SvarSlett
  2. Å tusen takk for tipset jeg skal sannelig ta meg en tur på nille og titte litt... og nå skal jeg gå til linken du ba meg om...(litt senere) ja nå har jeg vært inne hos solfrid og sett litt og det ser ganske så reit ut med de mattene til blokkingen. Tusen takk...:-) Klem

    SvarSlett

Drevet av Blogger.