Alt gikk vist ikke etter planen med disse russesokkene

Å tove noe går noen ganger litt feil. Som jeg skrev tidligere strikket jeg russesokker til min kjæreste. Det gikk greit og alt ble som det skulle når de var ferdigstrikket.

strikking av russesokker

Men så skulle jeg da tove disse russesokkene. På min vaskemaskin har jeg 3 programmer for 30 grader. La sokkene i maskinen og satte på toving - uten sentrifuge. Etter en stund når maskinen var ferdig og jeg skulle se på resultatet ble det en stor skuffelse. Jeg dro ut et par russesokker i ca strørrelse 37-38.

russesokker

Ja ja, jeg vet bare neste gang at jeg skal bruke det mest skånsomme av vakeprogrammene. Synes det er så ergelig når så mye jobb blir ødelagt på 1-2-3. Får se hva jeg gjør med disse strømpene, skal prøve å klippe de opp foran slik at åpningen blir litt større eller ev. lage ullsåler av dem.  

Har du hatt ligngnde opplevelser med toving i maskin?

tovede russesokker

Ha en fin helg alle, her snør det i dag, men er ikke så veldig kaldt.

2 kommentarer:

  1. Så synn med så fine sokker. Du er vel ikke så heldig at du bruker ca str 37 selv? Så kan du lage nye større sokker til din kjære. Hvilket garn bukte du? Noe garn tover veldig, mens annet må ha flere runder i maskin. Hadde du noe annet i maskinen når du tovet? Det tover mer hvis man legger med et håndkle eller tennisballer. Kanskje du skal prøve tørketrommel neste gang. Med tørketrommel har man mer kontroll, da man kan åpne døren når man vil for å sjekke. Lykke til med ny runde. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker for gode tips ang. å bruke tørketrommelen. Tror jeg brukte ønstlandsgarn eller noe lignende. Men tror jeg har funnet ut feilen jeg gjorde nå. Hadde vel sentrifugen på for mange omdreininger :-)

      Slett

Drevet av Blogger.